Nové letiště na jižním okraji německé metropole, které má nahradit obě nynější, ale kapacitně už nevyhovující letiště Tegel a Schönefeld, mělo podle posledních plánů zahájit provoz loni 27. října. Podle Bildu ale hlavní technik Horst Amann na jednání představitelů letištní společnosti se zástupci stavebních firem 18. prosince 2012 dokončení stavby v roce 2013 vyloučil a jako nejbližší možný termín uvedl rok 2014. Důvodem jsou prý přetrvávající problémy s protipožárním systémem.
Oficiálně zatím nikdo další odklad spuštění projektu neoznámil, berlínskému listu B. Z. ho ale potvrdil zdroj z dozorčí rady společnosti a agentuře DPA dva důvěryhodné zdroje. Veřejnoprávní televize ARD navíc informovala, že náklady na dokončení by mohly narůst na více než pět miliard eur. Původně mělo nové letiště stát přes dvě miliardy eur, v současnosti se už prodražilo na 4,3 miliardy eur.
V provozu mělo být už od podzimu 2011. Otevření se však nejprve posunulo na červen loňského roku, měsíc před startem byl termín kvůli problémům s protipožárním zabezpečením ale znovu oddálen, tentokrát na letošní březen. I tento termín se však ukázal jako nereálný, a tak bylo spuštění přesunuto na říjen. Kvůli opakovaným odkladům otevření a nárůstu nákladů čelí projekt i jeho představitelé v Německu obrovské kritice i výsměchu.
Letiště, které ponese jméno bývalého západoněmeckého kancléře Willyho Brandta, se má stát třetím největším v Německu po Frankfurtu nad Mohanem a Mnichovu. Zpočátku chce ročně odbavit nejméně 27 milionů pasažérů, jeho kapacita má ale postupně narůst až na 45 milionů cestujících za rok.