Lidé přestali v prosinci kupovat nová auta, podíl privátních zákazníků se propadl na 25 procent. Tři čtvrtiny prodejů tak připadly na firmy. V posledním měsíci roku 2012 zároveň klesly prodeje ve všech kategoriích aut. Za celý rok 2012 podíl privátních zákazníků dosáhl 34 procent.
Češi se loni také snažili kupovat auta s nižší spotřebou. Podíl nových prodaných vozů s naftovým motorem se poprvé zvýšil nad 40 procent a dosáhl 41,3 procenta.
Nejprodávanějším modelem zůstává v ČR Škoda Octavia s podílem na trhu 12,9 procenta. Na druhém místě žebříčku skončila Fabia (8,2 pct), třetí byl Hyundai i30 (2,8 pct). Dominantní postavení na českém trhu si udržuje automobilka Škoda, která loni v tuzemsku prodala 53.778 vozů a dosáhla 30,9procentního podílu na trhu. Druhá byla automobilka Volkswagen (8,7 pct).