Základní cena platí pro model s přeplňovaným motorem 1,2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě Active. Ta mimo jiné zahrnuje sedm airbagů, stabilizační systém ECS a autorádio s USB vstupem. Nejdražší dieselový dvoulitr 2,0 TDI/110 kW AP v provedení Elegance vyjde na 639.900 korun.
Nejprodávanější modely ve střední třídě, jako jsou Ford Mondeo a Hyundai i40, jsou zhruba o 200.000 dražší než Octavia.
Od února se Octavia dostane také na německý trh a do dalších evropských zemí. Na polovinu roku 2013 firma plánuje zahájení prodeje v Rusku. V roce 2014 se nová Octavia vydá nejprve do Číny a poté do Indie.
Octavia je pro Škodu stěžejní model, který loni tvořil kolem 44 procent celkového odbytu automobilky. Od nové generace si Škoda slibuje, že pronikne do první desítky nejprodávanějších aut světa. To odpovídá nejméně půl milionu prodaných vozů ročně.
Třetí generace octavie je o devět centimetrů delší a o 4,5 centimetru širší než model předcházející. Má téměř o 11 centimetrů delší rozvor, což se projevilo ve větším prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor je s 590 litry o pět litrů větší než u předchůdce a zároveň největší ve třídě. Vůz je až o 102 kilogramů lehčí díky využití koncernové modulární platformy MQB, na které je postavený například nový VW Golf.
Octavia má poprvé asistenční bezpečnostní systémy, jako jsou automatické přepínání tlumených a dálkových světel, adaptivní tempomat, asistent rozpoznávající únavu řidiče, pomocník pro udržování vozu v jízdním pruhu nebo asistent nouzového brzdění až do úplného zastavení vozu. Má až devět airbagů.
Škoda novou octavii nabídne se čtyřmi benzinovými a čtyřmi naftovými motory s výkonem od 63 do 132 kW. Později přibude verze na stlačený zemní plyn CNG. V příštím roce se objeví také sportovní verze RS, která má být nejrychlejší octavií všech dob, a také provedení 4x4.
V souladu s novou designovou politikou octavii charakterizují přední protáhlé hranaté světlomety, nové logo umístěné na špičce kapoty a koncová světla ve tvaru písmene C.
První generace octavie přišla na trh v roce 1996, druhá o osm let později. Nová Octavia se vyrábí v Mladé Boleslavi. Pro výrobu modelů Rapid a Octavia Škoda zmodernizovala a rozšířila důležité provozy svého hlavního závodu. Výrobní kapacita linky pro montáž obou modelů postupně vzroste z 800 až na 1200 vozů denně.