Kontrola se zaměří na kritické části pohonného systému a kromě toho na design a výrobní postup. Podrobnosti úřad zveřejní až na odpolední tiskové konferenci ve Washingtonu.
Dreamliner se s problémy potýkal už během vývoje a testování, Boeing ale tvrdí, že letadlo je naprosto bezpečné. Potíže se nahromadily tento týden, nejprve exploze baterie, pak únik paliva, který si vyžádal zrušení letu, problémy s elektronikou a dnes i prasklé sklo. Boeing přitom dosud tvrdil, že takové problémy jsou u nových letadel normální.
Dreamliner spoléhá víc než jakékoliv jiné moderní dopravní letadlo na elektrické signály, které pohánění prakticky vše, co letadlo dělá. Dreamliner je zároveň prvním letadlem Boeing, které používá nabíjecí lithium-iontové baterie a které je částečně složeno z nových odlehčených materiálů místo hliníku. Nový systém pohonu rovněž vyžaduje, že Dreamliner potřebuje asi pětkrát více elektřiny než jiná dopravní letadla.
Boeing má od úřadu FAA povolení provozovat letadla 787 Dreamliner na dlouhé tratě přes oceán, ovšem letadlo musí být vždy schopno do 180 minut doletět do místa, kde může bezpečně přistát. Boeing se snaží úřad přesvědčit, aby čas doletu prodloužil až na 330 minut. K tomu je ale nutné prokázat, že letadlo má vysokou provozní spolehlivost.