Mimo Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) měla být vyvedena část jednotky Správa vozidel tramvaje, a to opravny tramvají a technická kontrola. Tendr připravovalo minulé vedení podniku za ředitele Martina Dvořáka. Vyhlášen byl v listopadu 2008, v říjnu 2011 dozorčí rada podniku souhlasila s tím, aby opravny na devět let převzala společnost Škoda Transportation, která Praze také dodává nové tramvaje. Hodnota outsourcingu byla tehdy odhadována na zhruba 2,48 miliardy korun, podnik měl ušetřit zhruba 80 milionů korun.
Outsourcing kritizovali zastupitelé za TOP 09. Podle nich se jednalo o privatizaci majetku dopravního podniku. Poté, co TOP 09 v listopadu 2011 vstoupila do koalice na radnici hlavního města, byla smlouva se Škodou Transportation zamítnuta.
Dopravní podnik je největší městskou firmou, ve svém vozovém parku má zhruba 1000 tramvají. Na letošní rok dostal na provoz z rozpočtu hlavního města 10,6 miliardy korun, což je asi o 359 milionů více než v loňském roce.