"U distribučních firem je to kvůli slabým fundamentálním parametrům a tlaku regulačních orgánů ve většině zemí Evropské unie. Telekomunikace pak čelí obtížné kombinaci nízké spotřebitelské důvěry a silnému konkurenčnímu tlaku napříč kontinentem," uvedli analytici Fitch Richard Hunter a Rölof Steenekamp.
Z firem, které agentura Fitch sleduje, se loni právě telekomunikace a distribuční společnosti na celkovém počtu snížení ratingových známek podílely z 61 procent. Oba sektory mají negativní výhled, což znamená, že další snížení ratingů je velmi pravděpodobné.
Fitch má negativní výhled i pro evropské maloobchodní řetězce, které se specializují na prodej potravin. Riziko agentura vidí hlavně ve změně chování spotřebitelů. Snížení ratingu hrozí i výrobcům oceli, na které dál negativně působí špatná situace na klíčových trzích stavebnictví a výroby automobilů.
Jednou z největších obětí slabé poptávky v odvětví výroby oceli je podle agentury Fitch nadnárodní společnost ArcelorMittal. Ta působí v řadě zemí světa, včetně České republiky.