Oběma automobilkám prodej loni rostl, avšak růst Toyoty byl mnohem vyšší díky novým verzím některých populárních modelů, včetně modelu Camry. Prodej GM loni stoupl o 2,9 procenta, prodej Toyoty o 22 procent.
Obě společnosti veřejně tvrdí, že se nestarají o to, kdo vyhraje. Připustily však, že vítězství je důležitou morální podporou pro zaměstnance.
GM byl nejprodávanější automobilkou více než sedm desetiletí až do roku 2008, kdy ho o tuto pozici připravila Toyota. Pozici světové jedničky znovu získal v roce 2011, kdy na výrobu Toyoty mělo negativní dopad zemětřesení a cunami v Japonsku. Od té doby však automobilka znovu oživuje.
Analytik LMC Automotive Jeff Schuster očekává, že Toyota si udrží vedení nad GM i v letošním roce. Pomoci ji k tomu má nová verze kompaktu Corolla.
GM však rovněž bojuje se silným německým Volkswagenem, jehož součástí je i česká Škoda Auto. Americké automobilce se jen těsně podařilo udržet si druhou pozici, když Volkswagen prodal loni rekordních 9,1 milionu vozů a jeho prodej se zvýšil o 11 procent. Ve Spojených státech prodej hlavní značky VW vzrostl až o 31 procent. Schuster odhaduje, že GM by mohl odolat Volkswagenu i letos, protože Volkswagen má silnější pozici v Evropě, kde prodej prudce klesá kvůli vysoké nezaměstnanosti a slabé ekonomice, napsala agentura AP.