"V neděli ten jeden pár ještě chybí. To je poslední, co nespouštíme," řekl ČTK provozní ředitel Leo Expressu Jan Paroubek. Společnost si zatím ponechá rezervu pro mimořádné okolnosti. Do budoucna ale počítá i s nasazením páté soupravy do provozu. V případě poruchy nebo nehody tak nebude mít náhradní vozidlo, kterým by cestující odvezla.
Vlaky Leo Expressu se dosud potýkaly s technickými problémy. Ty by nyní podle Paroubka měly být odstraněny. Kromě poruch vytápění a ovládání dveří společnost musela část vozidel odstavit kvůli vadným převodovkám. Podle Paroubka na nich bylo nutné vyměnit vadná ložiska. Nyní firma s výrobcem dojednává podmínky garančního servisu a ladí poslední drobné vady.
Leo Express začal na trati mezi Prahou a Ostravou vozit cestující loni v listopadu. Konkuruje si zde s Českými dráhami a soukromým RegioJetem. Do budoucna Leo Express chystá vstup na další dálkové tratě, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích letech investovat 7,25 miliardy korun. Kromě spojů Leo Expressu na trase jezdí devět párů vlaků RegioJetu a 17 párů pendolin a expresů Českých drah.
Nové spoje v harmonogramu Leo Expressu:
Směr z Prahy do Ostravy
-4:29 z Prahy hl.n. (jede v pracovní dny)
-10:29
-12:29
-20:09 (jede v pátek)
Směr z Bohumína přes Ostravu do Prahy
- 8:15 z Bohumína
-12:15
-16:22
Zdroj: Leo Express