Lucemburská M77 dostala pokutu pět milionů Kč za klamavou obchodní praktiku, když nabízela bezplatné služby Free a Gratis a zároveň na ně od září loňského roku zavedla servisní poplatek 29 korun měsíčně. Pokuta deset milionů Kč souvisí s tím, že firma nedostatečně informovala zákazníky o změně smluvních podmínek a možnosti od smlouvy bez sankce odstoupit.
"ČTÚ v souvislosti se společností M77 Group, stejně jako v předchozím měsíci, i v prosinci zaznamenal stížnosti účastníků týkající se nedostupnosti zákaznické linky služeb Skylink a CS Link. V tomto směru ČTÚ opětovně doporučuje spotřebitelům, aby důsledně uplatňovali své právo na reklamaci dle všeobecných obchodních podmínek," uvedl mluvčí ČTÚ František Malina. Pokud firma reklamaci do měsíce nevyřídí, mohou si uživatelé stěžovat u ČTÚ.
Skylink a CS Link má v Česku a na Slovensku okolo 2,5 milionu klientů. Kvůli zavedení poplatku si jich stovky stěžovaly u ČTÚ a poskytovatel služeb čelil hackerským útokům.