Mnohé státy se rozhodly provoz celkem asi padesáti Dreamlinerů zastavit, dokud si nebudou jisty dodržením bezpečnostních standardů. Rozhodnutí bylo reakcí na dva incidenty s baterií, které přinutily posádku japonské letecké společnosti All Nippon Airways (ANA) nouzově přistát.
Moderní lithium-iontové baterie jsou sice schopny uchovat větší objem energie a rychleji se nabíjejí, ale hrozí jim i příliš rychlé vybití a hlavně vzplanutí. Boeing sice tvrdí, že má baterie proti takovým výkyvům zabezpečeny, ale právě oheň šířící se z vadných baterií přiměl k nouzovému přistání dva letouny japonské ANA.
Podle japonských odborníků je příčinou problémů s bateriemi jejich velké zatížení způsobené tím, že oproti ostatním letounům spotřebují Dreamlinery daleko víc elektrické energie. Na vyšetřování se podílí i japonská firma GS Yuasa Corp., která baterie vyrábí.
Kdy dostanou Dreamlinery zelenou k dalším startům, odborníci odmítají předpovědět. Nestane se to podle nich dřív, než se problém s bateriemi podaří odstranit. Podle vedení Boeingu prošly baterie před nasazením do systémů Dreamlineru testy, jejichž celková délka překročila 1,3 milionu hodin.
V polovině loňského prosince se letoun poprvé objevil i v Praze, kde přistál Boeing 787 polské společnosti LOT. Jeho cesta byla prvním letem tohoto typu letadla po Evropě. LOT je také v Evropě jedinou společností, která má ve flotile tyto nové stroje. V reakci na problémy s letouny polská společnost zvažuje, že bude požadovat po Boeingu kompenzaci.