SABMiller díky Latinské Americe zvýšil tržby o 17 procent

22.01.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Londýn 22. ledna (ČTK) - Nadnárodní pivovarnická skupina SABMiller ve svém třetím fiskálním čtvrtletí zvýšila meziročně tržby zhruba o 17 procent. Firma, jejíž součástí je i Plzeňský Prazdroj, to uvedla v aktualizovaném vývoji hospodaření. Ke zlepšení výsledků pomáhá převážně vyšší odbyt v Latinské Americe.

Prodej světlého ležáku se zvýšil o dvě procenta, a to díky vnitřnímu růstu, tedy bez akvizic. SABMiller vyrábí vedle plzeňského piva například i značky Miller Lite, Grolsch a Peroni. Celková výkonnost koncernu byla v minulých třech měsících podle managementu v souladu s plánem.

Celkový růst objemu během čtvrtletí snižoval horší odbyt v Číně, kde se prodej dokonce snížil. Na vině bylo podle firmy chladnější počasí, kvůli němuž byla slabší poptávka po chlazených nápojích.

SABMiller je druhým největším pivovarem na světě. Kolem 70 procent zisku vytváří na mladých trzích, pro které je typický obecně rychlejší růst. Firma se tak částečně chrání proti negativnímu vývoji na vyspělých trzích. Ty jsou sice stabilnější, ekonomické potíže ale nutí lidi šetřit, takže je tam nyní i mnohem těžší zvýšit odbyt.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK