"Pokles jsme zaznamenali pouze u lihovin, což bylo zaviněno prohibicí a následným propadem trhu plynoucího z velké nedůvěry spotřebitelů," uvedl Beránek. Prodej podle něj kopíroval propad celého trhu ve druhém pololetí, který se podle Unie výrobců a dovozců lihovin pohyboval mezi deseti až 30 procenty. Metanolová kauza znamenala pro firmu nižší tržby i zisk a velké náklady na nové kolky, překolkování lihovin ve skladech, rodné listy i na vyšší propagaci. "Ale jsme silná firma, vyrovnali jsme se s tím, a udrželi tak předloňský zisk," dodal šéf firmy. Výši zisku neuvedl, ale dlouhodobě se pohybuje v desítkách milionů korun.
Největší tuzemské vinařské firmě se loni mimořádně dařilo zejména se značkou Habánské sklepy, její prodej vzrostl meziročně o 50 procent na celkem 3,4 milionu lahví.
Firma se nadále profiluje v produktech středního a vyššího cenového segmentu. "V tichých vínech se zaměřujeme téměř výhradně na moravská odrůdová vína," uvedl Beránek.
Export zůstal na úrovni roku 2011 a tvořil osm procent produkce. Skupina posílila na tradičních trzích, jako je Slovensko a Belgie, v posledních letech vyváží do 20 zemí. Podle Beránka je největší brzdou vývozu nedostatek moravského vína i pro tuzemský trh, a podnik tak musel v posledních dvou letech odmítat atraktivní exportní příležitosti.
Téměř polovina investic Bohemia Sektu směřuje v posledních letech do restrukturalizace a nové výsadby vinic, což bylo také loni. Zbytek jde do technologií, loni například do obnovy systému vytápění ve Víně Mikulov za šest milionů korun. Po masivních investicích z počátku tisíciletí, kdy se firma připravovala na vstup do EU, se od roku 2005 vynakládané peníze přesunuly z technických investic do marketingu.