Obrat cestovní agentury Invia loni překročil 2 miliardy korun

28.01.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Tržby cestovní agentury Invia.cz loni překročily dvě miliardy korun a největší online prodejce zájezdů na českém trhu v roce 2012 zvýšil prodej meziročně o 19 procent. Průměrná cena zájezdu činila 10.680 korun na osobu. Invia to oznámila v tiskové zprávě.

 

"Vysoký nárůst v počtu objednávek přikládáme jak zvyšující se kvalitě poskytovaných služeb, tak i větší ochotě lidí nakupovat zájezdy přes internet. Podle našich odhadů realizuje své nákupy online asi 40 procent Čechů a očekáváme, že v budoucnu bude tento podíl dále narůstat," uvedl marketingový ředitel agentury Michal Tůma. Češi podle něj ani v době recese na zájezdech nijak nešetří, meziročně vzrostla průměrná hodnota objednávky o 324 korun.

Nejčastěji si lidé loni pořizovali zájezdy do Řecka, které tvořily 21 procent z celkové poptávky. Největší zájem byl o osmidenní letecké zájezdy z Prahy se stravováním typu all inclusive. Mezi pět nejoblíbenějších destinací patřilo Řecko, Turecko, Egypt, Itálie a Tunisko. Vůbec nejvíc zájezdů lidé koupili 9. srpna.

České cestovní kanceláře a agentury loni prodaly přes dva miliony zájezdů, tedy stejně jako v roce 2011. Přes polovinu zájezdů si Češi koupili na internetu. Vyplývá to z údajů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Tržby za prodané zájezdy letos klesly o dvě až tři procenta.

"Pokles celkových tržeb byl způsoben především vysokými slevami prodejů 'first minute' na jaře 2012 a 'last minute' v průběhu léta. Doprodej letní sezóny v září a říjnu probíhal velmi pozitivně, cestovní kanceláře tak doprodaly takřka všechny nasmlouvané kapacity," řekla ČTK mluvčí asociace Kateřina Petříčková.

Autor článku

aktualita  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK