"Vysoký nárůst v počtu objednávek přikládáme jak zvyšující se kvalitě poskytovaných služeb, tak i větší ochotě lidí nakupovat zájezdy přes internet. Podle našich odhadů realizuje své nákupy online asi 40 procent Čechů a očekáváme, že v budoucnu bude tento podíl dále narůstat," uvedl marketingový ředitel agentury Michal Tůma. Češi podle něj ani v době recese na zájezdech nijak nešetří, meziročně vzrostla průměrná hodnota objednávky o 324 korun.
Nejčastěji si lidé loni pořizovali zájezdy do Řecka, které tvořily 21 procent z celkové poptávky. Největší zájem byl o osmidenní letecké zájezdy z Prahy se stravováním typu all inclusive. Mezi pět nejoblíbenějších destinací patřilo Řecko, Turecko, Egypt, Itálie a Tunisko. Vůbec nejvíc zájezdů lidé koupili 9. srpna.
České cestovní kanceláře a agentury loni prodaly přes dva miliony zájezdů, tedy stejně jako v roce 2011. Přes polovinu zájezdů si Češi koupili na internetu. Vyplývá to z údajů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Tržby za prodané zájezdy letos klesly o dvě až tři procenta.
"Pokles celkových tržeb byl způsoben především vysokými slevami prodejů 'first minute' na jaře 2012 a 'last minute' v průběhu léta. Doprodej letní sezóny v září a říjnu probíhal velmi pozitivně, cestovní kanceláře tak doprodaly takřka všechny nasmlouvané kapacity," řekla ČTK mluvčí asociace Kateřina Petříčková.