C&W: České e-shopy loni utržily 43 miliard korun

28.01.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 28. ledna (ČTK) - Internetové obchody v ČR vykázaly v roce 2012 stejný obrat jako 46 průměrných 'kamenných' obchodních center. Tržby tuzemských e-shopů stouply na 43 miliard korun. Vyplývá to z analýzy, kterou zpracovala poradenská společnost Cushman & Wakefield.

V letech 2001 až 2012 se v Česku stavělo ročně v průměru osm maloobchodních projektů, tedy obchodních center nebo nákupních parků. K nim přibývaly každý rok průměrně čtyři 'virtuální obchodní domy'.

"Jedna návštěva na internetu generuje podle dat největšího prodejního portálu zhruba 3,5 euro (89 Kč) obratu. Jeden návštěvník 'kamenného' obchodního centra utratí v průměru asi 7,0 euro (178 Kč). Přitom návštěvnost nejúspěšnějšího českého internetového portálu je zhruba pětkrát vyšší než průměrná návštěvnost největších nákupních center v Praze," uvedl vedoucí výzkumu trhu v Cushman & Wakefield Michal Soták.

V Česku je dnes 128 kamenných maloobchodních projektů s prodejní plochou nad 10.000 metrů čtverečních. Průměrná velikost kamenného maloobchodního projektu je okolo 24.000 metrů čtverečních.

Obrat internetových prodejů se za posledních deset let zvětšil čtyřicetkrát. "To je dáno jednak rychlým rozšířením internetu do domácností a také komfortem, který prodej přes internet přináší. Přesto neočekáváme, že by internet dokázal v příštích letech dohnat klasické kamenné obchody v jejich významu," dodal Soták.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK