Žaludovi na konci ledna končila pětiletá smlouva v představenstvu, proto ji dráhy musely obnovit. Nejdéle sloužící šéf představenstva za dobu existence podniku je zároveň na dobu neurčitou generálním ředitelem. Do této funkce jej jmenuje představenstvo.
Žaludu ve funkci podporuje ministerstvo dopravy i železniční odbory. Proti jeho opětovnému jmenování byl majitel konkurenční společnosti RegioJet Radim Jančura. Ten dnes upozornil na Žaludovy kontakty s lobbistou Romanem Janouškem i na chystaný prodej drážního majetku v hodnotě osm až 12 miliard Kč, které by měl zaplatit stát.
Žaluda chce získané peníze použít na obnovu vozového parku. "Máme obrovský majetek, se kterým nemůžeme nakládat. Pozemky pod kolejemi, nádraží, kam už dnes jezdí také soukromí dopravci. Jde o majetky za desítky miliard korun, jež se musí reálně ocenit, a rozhodnout, co s nimi," řekl Žaluda internetovému deníku Insider. O prodeji musí rozhodnout ministerstvo dopravy a Žaluda doufá, že tak učiní letos.
Ministerstvo dopravy by podle Žaludy mělo rychle stanovit priority i v nákladní dopravě. Například přeprava kusových zásilek je ztrátová a dceřiná firma ČD Cargo kvůli ní očekává obrovský propad. Podle Žaludy je důvodem zvýhodnění kamionové dopravy před železnicí.
České dráhy mají v liberalizované nákladní železniční dopravě a v osobní dopravě dominantní pozici. Za Žaludova působení se v roce 2010 poprvé od oddělení nákladní dopravy před třemi lety přehouply do zisku. Za rok 2010 vykázaly zisk devět milionů Kč proti předchozí ztrátě 1,06 miliardy korun. Žaluda dříve odhadl, že České dráhy za loňský rok pravděpodobně zvýšily provozní zisk i tržby. ČD Cargo ale za loňský rok skočí ve ztrátě zhruba dvě miliardy korun.