Obrat Slevomatu loni stoupl o 73 pct na tři čtvrtě miliardy korun

30.01.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 30. ledna (ČTK) - Největší tuzemský slevový server Slevomat zvýšil loni obrat o 73 procent na 758 milionů korun, tržby celé skupiny Slevomat Group dosáhly 2,35 miliardy korun, v roce 2011 to bylo 1,5 miliard korun. Novináře o tom informoval zakladatel skupiny Tomáš Čupr.

"Soustředili jsme se především na rozšiřování nabídky zboží. V roce 2011 byl obrat ve zboží 41 milionů korun, v loňském roce vzrostl prodej zboží více než pětinásobně na 227 milionů korun," uvedl Čupr. V segmentu zboží zákazníci projevují největší zájem o módu a luxus.

V loňském roce na popularitě získalo i cestování, kde meziročně rostl obrat o 71 procent. Nejvyhledávanější na Slevomatu byly víkendové pobyty v Česku. Populární jsou také poznávací pobyty po Evropě a zimní lyžařské dovolené. "Zákazníci již nenakupují služby bezhlavě, ale především u restaurací a kosmetických procedur si více vybírají," dodal Čupr. Loni se také zvýšila průměrná hodnota objednávky z 616 korun na 720 korun.

Rok 2013 má být pro slevové servery prý opět ve znamení zboží. "Naším cílem je letos prodat zboží a značkovou módu v hodnotě přesahující jednu miliardu korun. Slevomat se v objemu obratu dostane mezi TOP 5 e-shopů na českém internetu," uvedl výkonný ředitel portálu Slevomat Peter Irikovský.

Obrat slevového portálu Vykupto.cz, který je dvojkou na tuzemském trhu, se loni zdvojnásobil a dosáhl 320 milionů korun. Tuzemské slevové servery loni zvýšily tržby o 61 procent na 2,9 miliardy korun. Nejvíc peněz Češi utratili na slevových portálech v listopadu, kdy nakoupili zboží a služby se slevou v hodnotě 362 milionů korun. Vyplývá to ze statistik portálu Slevin.cz.

Na slevových portálech pravidelně nakupuje čtvrtina Čechů, 89 procent z nich je s nákupem se slevou spokojeno. Vyplynulo to z průzkumu agentury Incoma GfK pro společnost MasterCard.

Pořadí tuzemských slevových serverů v roce 2012 Pořadí Slevový server Podíl na trhu v procentech 1. Slevomat.cz 39 2. Vykupto.cz 15 3. Zapakatel.cz 11 4. Pepa.cz 5 5. NakupVAkci.cz 4

zdroj: Skrz.cz

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK