Zakázku za 4,231 miliardy korun na zajištění regionální autobusové dopravy od prosince 2014 do prosince 2024 vyhlásil Liberecký kraj loni v červenci. Získat ji může jeden dopravce, ale také tři, je totiž rozdělena na tři regiony - Východ (Českolipsko), Západ (Jablonecko, Semilsko) a Sever (Liberecko). Hlavním cílem tendru je zvýšení kvality veřejné dopravy. K hlavním požadavkům proto patří mimo jiné autobusy s průměrným stářím šest let (dnes je osm), nízkopodlažní vozy a tam, kde se přepravují školáci, požaduje kraj i bezpečnostní pásy. Dokumentaci si zatím vyzvedly zhruba tři desítky zájemců.
Od začátku je tendr terčem kritiky, podle Starostů pro Liberecký kraj byl "ušit na míru" společnosti BusLine, která je největším dopravcem v kraji. Nově zvolené vedení kraje v čele právě se starosty chtělo proto soutěž zrušit. "Podle krajského odboru veřejných zakázek pro to ale nemáme žádný jasný důvod, který je pojmenovaný v zákoně," řekl hejtman Martin Půta. Kdyby kraj bezdůvodně veřejnou soutěž zrušil, mohlo by se podle něj stát, že nějaký nespokojený uchazeč rozhodnutí kraje napadne. "Tam je pro kraj sankce až 20 milionů korun," dodal.
Vedení kraje se proto rozhodlo zadání soutěže upravit tak, aby byla otevřená co největšímu počtu uchazečů. "Aby kraj a obce na těch dalších deset let získaly co nejpřijatelnější cenu," vysvětlil Půta. Do konce května by měl koordinátor krajské dopravy Korid LK připravit upravenou dokumentaci, kterou chce vedení kraje projednat nejen v dopravním výboru, ale také s obcemi. "Ty celý systém spolufinancují, a kdyby došlo k nějakému výraznému nárůstu ceny, tak by kraj musel žádat od obcí víc peněz," řekl hejtman. Dnes dávají obce 90 korun za každého ze svých obyvatel - dohromady 24 milionů, což je asi desetina nákladů.