Do Sofie, kam už podnik dodal spolu se Solarisem 30 vozidel, by mohlo jít 50 škodováckých vozidel. Bratislava jich chce 80 a lotyšská metropole až 75; v první sérii zatím požaduje třetinu.
"Šlo by o největší současné kontrakty podniku na dodávky trolejbusů, jde o dlouhá i krátká vozidla," uvedl. V poslední době největší je dokončovaná dodávka 45 "dlouhých" osmnáctimetrových vozů do Říma.
Nové kontrakty, pokud je podnik získá, by se ještě výrazně neprojevily v letošních tržbách, které firma se 740 zaměstnanci plánuje ve výši minimálně 3,8 miliardy korun, meziročně o zhruba pětinu vyšší. "Pokud se letos nasmlouvají, tak drtivá část dodávek spadne do příštího roku," uvedl Šilhánek. Letos by měla výroba trolejbusů činit necelou miliardu korun, ale příští rok až 1,5 miliardy korun.
"V trolejbusech je velmi obtížné předpovídat, protože tato vozidla jsou hodně závislá na dotacích. A rozpočet EU na léta 2014 až 2020 zatím není schválený. Navíc je k němu spousta výhrad a nevíme, kolik peněz půjde do obnovy vozových parků," uvedl ředitel.
Podnik loni vyrobil 80 trolejbusů, meziročně zhruba o pětinu méně. Podle Šilhánka to bylo dáno tím, že se některé projekty, zejména dodávka do Říma, posunuly. V Itálii se kvůli archeologickému průzkumu zpozdila stavba infrastruktury, dodal. Podnik už dodal do Říma 35 vozidel. Zbylých deset předá do termínu, tedy do letošního dubna.