Tržby firmy z prodeje novin včetně digitálních verzí vzrostly o 16,1 procenta. Počet předplatitelů digitálních verzí hlavních listů The New York Times a The International Herald Tribune se zvýšil proti předešlému čtvrtletí o 13 procent na 640.000. Analytik firmy Benchmark Co. Edward Atorino označil tyto výsledky za "fenomenální".
Firma, která tak vydává list The Boston Globe, sklízí ovoce rozhodnutí, jímž před necelými dvěma roky zpoplatnila digitální podoby svých listů. Naopak příjmy z reklamy podobně jako většině ostatních vydavatelů tisku nadále klesají a v posledním čtvrtletí se snížily meziročně o tři procenta. Po odečtení jednoho týdne, který mělo minulé čtvrtletí navíc, se dokonce propadly o 8,3 procenta, a poklesl byl patrný jak u tištěných, tak digitálních verzí.
Celkové čtvrtletní tržby stouply o 5,2 procenta na 575,8 milionu dolarů (10,9 miliardy Kč). Analytici podle agentury Reuters čekali výsledek 570,4 milionu USD.
Celoroční tržby z prodeje novin se na celkových výnosech podílely 48 procenty, zatímco podíl tržeb z reklamy klesl na 45 procent. "Poprvé v naší historii roční tržby z prodeje novin předstihly tržby z reklamy," uvedl ve zprávě šéf firmy Mark Thompson.
Thompson je v čele The New York Times Co. od listopadu. Přišel sem z čela britské BBC právě v době, kdy pověst kdysi ctihodné britské instituce těžce podkopalo odhalení tutlaného sexuálního zneužívání, které prováděl populární televizní moderátor Jimmy Savile. Thompson tvrdí, že o dřívějších obviněních Savila ze zneužívání nic nevěděl.