Evropské automobilky podle studie využívají mezer v systému testování automobilů k nadhodnocování jejich šetrnosti k životnímu prostředí. Výsledky studie podle agentury Reuters pravděpodobně povedou ke zostření diskusí o emisních normách.
"Automobily neposkytují koncovým uživatelům slibované snížení nákladů na paliva, což vede k dezinformaci spotřebitelů " píše se ve studii, kterou na objednávku Evropské komise vypracovaly tři poradenské společnosti.
Používání zavádějících testovacích technik, například nerealisticky hladkého silničního povrchu či pneumatik s mimořádně vysokým přenosem tažné síly, se podle studie mohlo podílet až třetinou na vykázaném snížení průměrných emisí oxidu uhličitého u automobilů v Evropské unii v letech 2002 až 2010.
Evropská komise uvedla, že nový systém testování by měl zhruba od roku 2016 minimalizovat rozdíly mezi skutečnou spotřebou a spotřebou uváděnou výrobci.
Jihokorejské automobilky Hyundai a Kia loni přiznaly, že u více než milionu vozů ve Spojených státech chybně uvedly příliš nízkou spotřebu pohonných hmot. Firmy slíbily zákazníkům finanční kompenzace za vyšší náklady na pohonné hmoty.