Téměř celý nárůst čistého zisku je výsledkem přecenění aktivit, které má firma v Asii. Týká se to hlavně společnosti Asia Pacific Breweries. Díky tomu je loňský zisk vyšší o 1,5 miliardy eur. Celková výkonnost firmy však podle analytiků byla spíš rozporuplná; ve vyšším růstu zisku firmě bránily investice a vyšší náklady na nákup surovin.
Pokud by se jednorázové příjmy nebraly v úvahu, pak by zisk vzrostl o 1,6 procenta na 1,7 miliardy eur (asi 43 miliard Kč). To je o trochu lepší výsledek, než čekali analytici. Ti v anketě agentury Reuters v průměru počítali se ziskem 1,65 miliardy eur.
"Očekáváme, že oblasti s vyšším růstem, což je Afrika, Latinská Amerika a také Asie a Tichomoří, více než vynahradí pokles na evropském trhu. Ten stále ovlivňuje pokračující ekonomická nejistota a úsporná opatření, která prosazují tamní vlády," sdělila firma.
Celkové tržby se zvýšily o 7,6 procenta na 18,4 miliardy eur (asi 465,8 miliardy Kč). Pokud by se ale vzaly v úvahu jen provozy, které existují déle než rok, pak by tržby vzrostly jen o 3,9 procenta. Objem prodaného piva stoupl o 1,5 procenta, ceny se v průměru zvýšily o 2,4 procenta.
Heineken je třetím největším pivovarem na světě. Působí v řadě zemí včetně České republiky. V tuzemsku vlastní například značky Krušovice, Zlatopramen, Starobrno a Březňák, vyrábí ale také nealkoholické nápoje. V současné době je Heineken ČR třetím nejsilnějším hráčem na domácím trhu s pivem a řadí se mezi hlavní vývozce piva.