Otevírání železničního trhu má potíže, Arriva vypadla z tendru

13.02.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 13. února (ČTK) - Ministerstvo dopravy vyřadilo jednoho ze dvou uchazečů o provoz osobní železniční dopravy mezi Ostravou a Olomoucí přes Krnov. Tato soutěž měla být pilotním projektem, podle něhož chtěl stát otevřít železnici soukromým dopravcům. Mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold dnes ČTK řekl, že podmínky soutěže nesplnily britská Arriva společně se společností Transcentrum bus, protože nedodaly potřebná osvědčení o vzdělání vedoucích zaměstnanců.

Arriva se proti rozhodnutí může do 15 dnů odvolat. Pokud v tendru zbude jediná nabídka, kterou podala společnost RegioJet, bude muset ministerstvo tendr zrušit.

Arriva podle ministerstva nesplnila podmínku, podle které musí mít každý dopravce ve vedení alespoň dvě odborně způsobilé osoby pro provozování drážní dopravy s příslušným vzděláním. Drážní zákon přitom vyžaduje pouze jednu způsobilou osobu. "Jde o kontrakt na 15 let," vysvětlil důvod této přísnější podmínky Neřold. Ministerstvo tím chtělo zabránit situaci, kdy by budoucí provozovatel z nějakého důvodu o takovéhoto zaměstnance přišel, aby i nadále splňoval podmínky zákona.

Nový dopravce vzešlý z výběrového řízení by podle původních představ ministerstva měl začít s provozem na trati na konci roku 2014. Zájem o provozování linky kromě výše uvedených společností oznámily například České dráhy, které se ale nakonec do tendru nepřihlásily, protože nedokázaly včas získat požadovaná vozidla. Nabídku proti původním plánům nepodaly dále například společnosti Veolia transport, Leo Express ani nizozemská Abellio vlastněná Nizozemskými dráhami (Nederlandse Spoorwegen).

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK