AB InBev loni v létě za zbytek skupiny Grupo Modelo nabídl 20,1 miliardy dolarů (asi 383 miliard Kč). Regulační orgány v USA ale později záměr firmy zablokovaly se zdůvodněním, že už tak dost silný pivovar by získal nad americkým trhem až příliš velkou moc a zadusil by zdravé konkurenční prostředí.
AB InBev je podle nového návrhu ochoten prodat pivovar Piedras Negras, který je součástí Grupo Modelo, a přenechat společnosti Constellation Brands trvalé právo k užívání značek Corona a Modelo na americkém trhu. Za to Constellation Brant pivovaru AB InBev zaplatí 2,9 miliardy dolarů (asi 55,2 miliardy Kč).
Pivovar Piedras Negras vyrábí značky Corona, Corona Light a Modelo Especial. Ve snaze AB InBev převzít společnost Grupo Modelo přitom značka Corona hraje klíčovou roli. Analytici tvrdí, že i když se AB InBev nyní vzdává možnosti prodávat Coronu na lukrativním americkém trhu, záměr pořád ještě dává ekonomický i strategický smysl. Zřejmě ale jen v případě, že AB InBev bude Coronu silně propagovat všude ve světě kromě USA.
Původní podmínky poměrně komplikovaného plánu předpokládaly, že Grupo Modelo prodá polovinu společnosti Crown Imports výrobci vína Constellation Brands, aby uklidnila regulační orgány. AB InBev by si ale ponechal právo ukončit s firmou Crown Imports smlouvu o dovozu. Své právo by mohl uplatnit každých deset let, z čehož měl regulátor obavy.
AB InBev společně s částí skupiny Modelo, kterou vlastní, už teď ovládá asi 46 procent trhu s pivem v USA. Anheuser-Busch byl původně samostatným pivovarem, v roce 2008 jej ale převzal belgický pivovar InBev. Sjednocený podnik je největším pivovarem na světě a do jeho portfolia patří věhlasné značky jako Budweiser, Beck's nebo Stella Artois. Anheuser-Busch vede řadu známkoprávních sporů s českým Budějovickým Budvarem.