Jančura odmítá spekulovat, co by se stalo, kdyby ÚOHS rozhodl v jeho neprospěch. "Nemůžeme neuspět, je to čítankový případ, kdy České dráhy zneužívají svého dominantního postavení na trhu, tedy na trati Praha - Ostrava. ÚOHS je však bohužel strašně pomalý," řekl Jančura.
Když v září 2011 zahájil provoz vlaků z Prahy do Ostravy, chtěl nasadit cenu základní jízdenky na 420 korun, ČD tutéž prodávaly za 430. "Dneska se jezdí za 295 korun, a když si koupíte lístek alespoň týden dopředu, tak za 210," uvedl Jančura. Už od začátku šlo však u obou dopravců získat jízdenku výrazně levněji. Vstupem Leo Expressu na trať loni na podzim začala mezi třemi konkurenty doslova cenová válka, na níž vydělal především cestující.
Kvůli tomu jsou tržby RegioJetu za loňský rok nižší, než očekával. Společnosti Student Agency se však dařilo velmi dobře, vydělala 130 milionů korun. I nadále si Jančura stojí za názorem, že na konci letošního roku jeden z dopravců z trati odejde a stále tvrdí, že to budou ČD. "Podle našich výpočtů měly loni vlaky Pendolino ztrátu 636 milionů korun za předpokladu, že převezly stejný počet cestujících jako v roce 2011. Společně s expresy to vychází na ztrátu 800 milionů," řekl Jančura.
Napjatě také očekává, jak se zachová ministerstvo dopravy v případě, že skutečně zruší výběrové řízení na provozovatele rychlíků Olomouc - Krnov - Ostrava kvůli tomu, že v něm zůstane pro nezpůsobilost Arrivy jediný uchazeč, tedy RegioJet. "Pro nás to komplikaci neznamená, ale pro daňového poplatníka ano. Pokud do měsíce od zrušení vypíše výběrové řízení nové, bude to dobré znamení. Pokud ne, znamenalo by to, že nejspíš sleduje zájmy Českých drah," řekl Jančura.