Spotřebitelská důvěra v USA v únoru stoupla

15.02.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

New York 15. února (ČTK) - Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se začátkem února zvýšila, protože známky zlepšujících se podmínek na trhu práce převážily nad poklesem příjmů v důsledku vyšší daňové zátěže. Vyplývá to z předběžných výsledků průzkumu agentury Reuters a Michiganské univerzity.

Index důvěry stoupl na 76,3 bodu z lednových 73,8 bodu. Analytici očekávali mírnější nárůst na 74,8 bodu. "Očekávaný nárůst zaměstnanosti převážil nad poklesem čistých příjmů v důsledku konce daňových úlev," řekl šéf průzkumu Richard Curtin.

Ekonomové sledují údaje o spotřebitelské důvěře velmi pozorně, protože se z nich snaží odvodit budoucí vývoj spotřebitelských výdajů. "Výsledek je příjemným překvapením. Spotřebitelé se smiřují se skutečností, že jejich mzdy jsou od začátku roku kvůli konci daňových úlev trochu nižší," uvedl analytik Thomas Simons ze společnosti Jefferies & Co. "To povzbuzuje naděje, že spotřeba po slabém lednu oživí," dodal.

Spotřebitelské výdaje ve Spojených státech zajišťují více než dvě třetiny ekonomické aktivity. Americké ministerstvo obchodu koncem minulého měsíce ve svém prvním odhadu uvedlo, že hrubý domácí produkt Spojených států se ve čtvrtém čtvrtletí snížil o 0,1 procenta, a zaznamenal tak první pokles za 3,5 roku.

Pozdější údaje však naznačily, že revidovaná čísla za čtvrté čtvrtletí by měla ukázat nárůst ekonomiky. Vláda zveřejní revidovaný odhad vývoje ekonomiky koncem tohoto měsíce.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK