ŘSD vynaloží 3,6 miliardy korun na opravy nejvíce poškozených rychlostních silnic a silnic první třídy, další zhruba miliarda půjde na akutní opravy a údržbu dálnic. K ideálnímu stavu rychlostních silnic a silnic první třídy by ovšem podle odhadů ŘSD muselo být investováno minimálně 11,3 miliardy korun. Kolik peněz by bylo potřeba pro odstranění všech škod na dálnicích, ŘSD neuvedlo.
I kdyby se množství peněz přitékajících do dopravní infrastruktury výrazně zvýšilo, není možné ročně na opravách proinvestovat více než šest miliard korun. Větší množství stavebních prací a s nimi spojených uzavírek by podle ŘSD nezvládla silniční síť a vznikl by dopravní kolaps. Navíc není dostatek připravených projektů.
Středočeský kraj chce investovat do oprav silnic 926 milionů korun. Z toho 788 milionů zaplatí EU a zbývajících 138 milionů hejtmanství přidá ze svého rozpočtu. Plán oprav financovaný z unie přitom počítá s celkovou částkou 1,3 miliardy korun a další projekty se připravují.
Více než 700 milionů korun půjde do oprav silnic druhé a třetí třídy v Libereckém kraji. Většina peněz bude směřovat do obnovy komunikací zničených při povodni v roce 2010, část je určena i na opravy mostů. Sousední Ústecký kraj na opravy komunikací vyčlenil 100 milionů korun, které silnice opraví, rozhodne ale nejspíš až v březnu.
V Jihomoravském kraji by opravu potřebovalo přes 1500 kilometrů, tedy téměř 40 procent z těch silnic nižších tříd, které kraj spravuje. Na zimní i letní údržbu má letos 565 milionů korun, což nestačí. Vysočina má na investice vyčleněno 118 milionů Kč, na opravy dalších 140 milionů. Na krajských silnicích dále začnou čtyři velké stavby s celkovými náklady kolem půl miliardy korun, které dotuje unie. V jižních Čechách by mělo jít do oprav silnic nižších tříd asi 170 milionů korun.
Královéhradecký kraj plánuje provést či zahájit rekonstrukce komunikací druhé a třetí třídy za zhruba 370 milionů korun. Největší akcí bude oprava silnice zvané Pasa, která přes hřeben Broumovských stěn spojuje Náchodsko s Broumovskem. Stojí přes 86 milionů korun. Sousední Pardubický kraj počítá na údržbu po zimě s 83 miliony korun, celkem dostávají silničáři na běžnou zimní i letní údržbu každý rok přibližně 350 milionů korun.
V Plzeňském kraji půjde na na rekonstrukce vozovek druhé a třetí třídy 130 milionů korun. Karlovarský plán investic se teprve připravuje, města ale dají do silnic desítky milionů. Karlovy Vary mají na opravy 22 milionů, další peníze vynaloží na větší investice do komunikací. Sokolov počítá se 30 miliony, Cheb chce investovat ještě o čtyři miliony více.
Moravskoslezský kraj má zatím na škody po zimě a souvislé opravy málo peněz, zhruba 30 milionů korun. Mělo by k nim ale ještě přibýt poměrně dost akcí, na které půjdou peníze z evropských dotací. Musí je nejprve schválit rada. Olomoucký kraj potřebnou částku vyčíslí zřejmě až v dubnu, v posledních dvou letech se pohybovala v průměru kolem 155 milionů korun.