Apple měl loni extrémní rok. Jeho tržní hodnota vzrostla z 350 miliard USD na 600 miliard USD a pak znovu klesla na 400 miliard USD. Navzdory novému iPhonu a iPadu firma ztrácí v konkurenci se Samsungem a ten se mu nebezpečně přibližuje. Hodnota značky Apple podle Brand Finance stoupla za rok o 24,2 procenta. Hodnota značky Samsung ale vzrostla až o 54 procent a Samsung se tak vyšplhal na druhou pozici z šesté.
Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a údajů o příjmech. Jinak je tomu při hodnocení síly značky, která bere v úvahu i další finanční ukazatele, jako čistá marže, průměrný příjem na zákazníka, marketingové a reklamní výdaje či kvalitativní ukazatele, jako vliv značky a věrnost. Díky tomu se na první pozici dostala značka Ferrari, která patří italské automobilce Fiat. Ferrari je pouze specializovaným výrobcem sportovních aut a svou velikostí a firemní hodnotou nemůže konkurovat nadnárodním značkám.
Čtyři z pěti nejhodnotnějších firem světa jsou z technologického a internetového sektoru. V žebříčku nejvlivnějších je však jedinou značkou z tohoto sektoru Google, který tak jako jediný má zastoupení v první pětici obou žebříčků.
Brand Finance zveřejňuje svůj žebříček 500 nejhodnotnějších firem světa pravidelně každý rok. Firma zatím nezveřejnila pořadí všech 500 firem. Celkový žebříček a další podrobnosti mají být podle jejích internetových stránek zveřejněné 28. února.
Nejhodnotnější firmy světa:
Pořadí Značka Hodnota (v miliardách USD) 1. Apple 87,3 2. Samsung 58,8 3. Google 52,1 4. Microsoft 45,5 5. Walmart 42,3
Zdroj: WTR
Nejvlivnější firmy světa: Pořadí Značka 1. Ferrari 2. Google 3. Coca-Cola 4. PwC 5. Hermés
Zdroj: WTR