Zakázku dopravce vyhlásil loni na podzim, přihlásily se do ní čtyři firmy. "Veřejná zakázka patří svou hodnotou mezi jedny z největších v letošním roce. Jsem proto rád, že se nám podařilo dosáhnout výrazné úspory. Díky tomu, že můžeme využít alternativní palivo, ušetří dopravní podnik v následujících letech přibližně 85 milionů korun," uvedl ředitel dopravního podniku Milan Křístek.
Dopravní podnik hlavního města Prahy používá alternativní palivo pro asi 560 autobusů, což je zhruba polovina autobusového vozového parku. Ve srovnání s cenou standardní nafty by podnik za bionaftu měl zaplatit ročně asi o 70 milionů korun méně.
Podle některých dopravců může být bionafta v dopravě ekonomicky výhodnější než fosilní paliva. Bionaftu na svých 66 autobusech dva roky testovala společnost Veolia Transport Teplice, za rok ušetřila asi pět milionů korun. Spotřeba bionafty v Česku v poslední době mírně roste, v MHD je ale používána spíše výjimečně.