Češi loni utratili za herní konzole přes jednu miliardu Kč

19.02.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 19. února (ČTK) - Češi loni utratili za herní zařízení, tedy především herní konzole, více než jednu miliardu Kč, což je zhruba stejně jako předchozí rok. Konzol se prodalo několik desítek tisíc kusů. Vyplývá to z informací prodejců a Asociace herního průmyslu.

Oživení trhu si letos obchodníci slibují od uvedení nového herního zařízení PlayStation 4, které by měla firma Sony poprvé představit ve středu, i chystaného nového Xboxu od Microsoftu. Třetí rival Nintendo uvedl novou konzolu Wii U loni na podzim.

Česko zatím nepostihl výrazný propad zájmu o herní zařízení, který jinde ve světě souvisí s nástupem her do chytrých telefonů a tabletů. Celosvětová produkce herních konzol v minulém roce podle analytické firmy Gartner poklesla téměř o čtvrtinu. Část zákazníků čekala právě na uvedení nových verzí. To se projevilo výrazným snížením cen stávajících generací konzol spolu s rozšířenou nabídkou herních balíčků.

Největší konzolové hity za loňský rok jsou mixem klasických her pro zapálené hráče a titulů pro celou rodinu a děti. "Vedle her jako FIFA 13 nebo Assassin's Creed III se tak mezi nejprodávanějšími hrami objevují i tituly jako Wonderbook: Book of Spells, Kinect Star Wars nebo Just Dance 4," uvedl Martin Bach z Asociace herního průmyslu.

Herním konzolám se daří především v internetových obchodech. Důvodem jsou nižší ceny proti kamenným obchodům i snadnější přístup k informacím, referencím a hodnocením produktů, které je možné mezi sebou zároveň rychle a jednoduše porovnat.

"Ačkoliv lidé na internetu celkově častěji vyhledávají herní konzole značky Sony, v úspěšnosti jednotlivých modelů jsou na prvních dvou příčkách konzole Microsoft Xbox," uvedl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. V prosinci, kdy byl zájem o herní konzole o 223 procent vyšší než v lednu, vedl ve vyhledávání jednoznačně Microsoft před Sony. V posledním měsíci ale začal růst zájem o Sony PlayStation, který souvisí s očekáváním nové verze.

Podle Heureky vedl žebříček prodejů Xbox 360 ve dvou variantách se souhrnným podílem 24 procent. Následuje Sony PlayStation 3 500 GB s deseti procenty a Nintendo Wii se sedmi procenty trhu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK