Výdaje na webovou reklamu loni stouply na víc než 11 miliard Kč

20.02.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 20. února (ČTK) - Výdaje na internetovou reklamu v Česku loni stouply o čtvrtinu a přesáhly 11 miliard korun. Největší podíl z celkových výdajů na reklamu nadále drží televize s 30,1 miliardy korun, její podíl navíc roste. Výrazně naopak ztrácí reklama v tisku. Její podíl meziročně klesl z 31,3 na 27,5 procenta, což představuje pokles o 1,9 miliardy na 17,6 miliardy korun. Vyplývá to z průzkumu inzertního výkonu ppm factum pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) a údajů agentury Admosphere.

Rok 2012 potvrdil postavení internetu jako mediálního typu, u nějž výdaje na reklamu rostou nejrychleji. "Na pozitivním vývoji se podílí neutuchající zájem o celoplošnou reklamu, využívání výkonnostních modelů ve vyhledávání a reklamních sítích a na významu nadále získává videoreklama," uvedlo sdružení.

Do celoplošné zobrazované reklamy investovali zadavatelé v loňském roce na internetu 5,5 miliardy korun v ceníkových cenách, tedy bez započítání množstevních slev. Ve vyhledávání a reklamních sítích Google, Sklik, Facebook nebo eTarget s reálnými cenami přesáhly výdaje čtyři miliardy korun. Téměř miliarda korun připadá na řádkovou inzerci a katalogové zápisy a přes půl miliardy na rapidně rostoucí videoreklamu.

"Internetová reklama vykazuje pozoruhodnou dynamiku. Nejde už jen o růst jejího významu a objemu proinvestovaných peněz, zejména na úkor tisku. Dynamické jsou i její vlastní proměny. Jsme teprve na začátku nových způsobů plánování, nákupu reklamních ploch i jejich vyhodnocování. Technologické možnosti i počet nástrojů se zvětšují a český trh se je konečně učí pořádně využívat," podotkl předseda výkonné rady SPIR Ján Simkanič.

Podíl inzertních výkonů jednotlivých mediálních typů v posledních dvou letech 2011 Podíl v procentech 2012 Podíl v procentech Televize 29.162,723.000 Kč 46,8 30.126,262.000 Kč 47,1 Tisk 19.500,741.000 Kč 31,3 17.604,300.000 Kč 27,5 Internet 8.900,469.000 Kč 14,3 11.151,399.000 Kč 17,4 Venkovní reklama 3.676,360.000 Kč 5,9 4.056,608.000 Kč 6,3 Rádio 1.122,994.000 Kč 1,8 989,663.000 Kč 1,5 CELKEM 62.363,287.000 Kč 100,0 63.928,232.000 Kč 100,0

Zdroj: SPIR, Admosphere, ppm factum

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK