Finanční ředitel Philippe Calavia nicméně odmítl poskytnout výhled na letošní rok, neboť ve hře je podle něj příliš mnoho neznámých. Trvá ale na původním plánu, podle nějž má být firma do konce příštího roku zpět v zisku a měla by snížit zadlužení asi o dvě miliardy eur.
"To je hlavní cíl skupiny," řekl Calavia k plánovanému snížení dluhu firmy. "Všechno ostatní děláme proto, abychom k tomu (snížení zadlužení) přispěli," dodal. Podnik teď jedná s personálem o změně platových podmínek a v plánu je snížení počtu zaměstnanců o více než 5000 lidí.
Loňská ztráta je nižší, než čekali analytici. Ti se zlepšením sice počítali, v anketě agentury Reuters ale v průměru předpokládali, že ztráta se sníží pouze na 325 milionů eur.
Firma už restrukturalizovala síť dopravců, aby se lépe vypořádala s růstem cen leteckého paliva. Reagovat musí i na horší podmínky v nákladní dopravě a na sílící konkurenci nízkonákladových aerolinek.
"V roce 2013 chceme udržet přísnou disciplínu ve smyslu řízení kapacit, investic a nákladů," upozornil generální ředitel Jean-Cyril Spinetta. Air France-KLM na letošní rok plánuje snížit objem investic na 1,2 miliardy z loňských 1,5 miliardy eur. Z podniku loni odešlo asi 3300 lidí, většinou formou přirozeného úbytku.
Německý rival Lufthansa se loni vrátil k zisku, který činil 990 milionů eur (asi 25,2 miliardy Kč). Přispěl k tomu ale hlavně prodej majetku. Firma uvedla, že nevyplatí dividendu a zisk raději použije na modernizaci letadel a na budoucí restrukturalizaci.