Projekt je spolufinancován z evropských fondů. "EU by měla na modernizaci přidat 234 milionů Kč," řekl již dříve ČTK Tomáš Krebs z dopravního podniku. Jde podle něj o další etapu modernizace trati z Liberce do Jablonce, která začala v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru krajského města. Od té doby se do trati investovalo za přispění EU už více než 400 milionů korun. V rámci modernizace byla vybudována druhá kolej, která umožnila zrychlit dopravu a zvýšit bezpečnost, protože se tramvaje nemusí křižovat.
Rekonstrukci tramvajové trati prověřoval loni Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Dopravní podnik byl v podezření, že pochybil, když zakázku rozdělil do dvou etap. Upozornili na to auditoři, kteří prověřovali Regionální operační program Severovýchod, z něhož byla akce spolufinancována. Rekonstrukce se týkala úseku od Fügnerovy ulice přes Mlýnskou do Klicperovy a podniku hrozilo, že bude muset vrátit dotaci zhruba 80 milionů korun. Žádné pochybení ale úřad nenašel.
Liberecký dopravní podnik je největší společností ve vlastnictví Liberce, od podzimu 2009 je menšinovým vlastníkem sousední Jablonec nad Nisou. Podnik s půlmiliardovým obratem zajišťuje městskou dopravu ve stotisícovém krajském městě i sousedním Jablonci, kde ale na základě smlouvy jezdí semilská společnost BusLine. Dopravu zajišťuje 135 autobusů a 67 tramvají, které loni přepravily 32,5 milionu cestujících.