"U Nových Sadů bude na místo nového mostu vybudována daleko levnější polní cesta, která zpřístupní pozemky za dálnicí," uvedla Vápeníková.
Podobně i u druhého zmíněného mostu majitel nesouhlasil s údržbou budoucí stavby a nový nadjezd zde proto nevznikne. Převzetí nového mostu do správy je totiž základní podmínkou, kterou ŘSD pro stavbu nových mostů požaduje.
Zatím podle Vápeníkové nenastal případ, že by po demolici mostu zůstaly nějaké pozemky odříznuté od silniční sítě a nenašla se možnost alternativního spojení. Řada jednání ale zatím nebyla ukončena.
Nové mosty buduje Ředitelství silnic a dálnic na náklady státu v rámci rekonstrukce dálnice. Vlastník původních mostů se ale musí zavázat, že tyto novostavby převezme a bude se starat o jejich další údržbu. Ředitelství silnic totiž nemůže vlastnit mosty vedoucí na obecní cesty nebo silnice nižších tříd, dodala mluvčí.