Přejmenování v Paříži vycházejících novin je "dalším logickým krokem, abychom zvětšili náš mezinárodní dosah", uvedla společnost v prohlášení. "Digitální revoluce změnila The New York Times ze skvělých amerických novin na jednoho ze světově nejznámějších poskytovatelů zpravodajství. Chceme tuto příležitost využít," sdělil prezident firmy Mark Thompson, který si od změny slibuje i nárůst elektronického předplatného pro The New York Times.
Předchůdce The International Herald Tribune, který na podzim změní vedle jména i svou tiráž, vznikl v Paříži před 125 lety jako The New York Herald. Po změně majitele se z něj stal The New York Herald Tribune a v roce 1967 pak The International Herald Tribune.
Změna názvu mezinárodního deníku, který se podle vlastních údajů prodává ve 130 zemích světa, je součástí širšího plánu firmy New York Times, která se chce soustředit především na svou základní značku. S tím souvisí například i snaha prodat deník The Boston Globe.