"Pro světový hudební průmysl je obtížné si vzpomenout na rok, který začal s tak jasným pocitem radosti ve vzduchu," komentovala výsledky šéfka IFPI Frances Moorová. "Jsou to těžce získané úspěchy pro průmysl, který v posledním desetiletí inovoval, bojoval a transformoval se. Ukazují, že hudební průmysl se přizpůsobil světu internetu," dodala.
Adaptace odvětví trvala dlouho. Hudební průmysl na přelomu tisíciletí vážně destabilizovalo internetové sdílení hudby, jaké nabízel třeba Napster. Firmy na to reagovaly množstvím žalob, avšak ani válka proti pirátství nezastavila příliv hudby zdarma přes internet. A v době, kdy se začalo legálním způsobem a za poplatek nabízet stahování hudby prostřednictvím služeb jako iTunes firmy Apple, již bylo odvětví ve volném pádu, upozornila agentura AP. Od svého vrcholu v roce 1999 příjmy hudebního průmyslu klesly o více než 40 procent.
Mark Mulligan z britské konzultační firmy MIDiA však varuje, že dnešní čísla neznamenají, že hudební průmysl má již to nejhorší za sebou. "Jsme pravděpodobně blízko dna," uvedl, avšak domnívá se, že se ještě rok nebo dva může situace dále zhoršovat.
Fyzický hudební trh, kam spadá vše od vinylových desek po DVD, pokračoval i loni v poklesu a přišel podle IFPI na příjmech o dalších 500 milionů USD. Firmy nyní sázejí na digitální hudbu, jako stahování a předplatné na internetu, avšak mají stále před sebou dlouhou cestu. Digitální hudba má nyní většinový podíl na prodeji hudby v USA nebo Skandinávii, na globálních příjmech odvětví má však stále majoritní podíl fyzický trh.