Ryanair a Aer Lingus jsou hlavními přepravci z Dublinu. Na mnoha trasách mezi Dublinem a dalšími evropskými městy působí pouze tyto dvě letecké společnosti. Podle EK by nové aerolinky měly dominantní postavení na 46 trasách, na kterých si v současnosti konkurují. Pro cestující by to tak jistě znamenalo zvýšení cen letenek.
Proti spojení bylo i Irsko, které vlastní v Aer Lingus podíl 25 procent. Ryanair je již nyní největším akcionářem Aer Lingus s podílem 30 procent.
Ryanair nabídl loni v červnu za Aer Lingus 694 milionů eur (17,8 miliardy Kč). Pro Ryanair je to již třetí snaha o převzetí svého irského konkurenta od jeho vstupu na burzu v roce 2006. První pokus zamítla EK, druhý pak ukončil sám Ryanair, protože o jeho nabídku nevyjádřilo zájem dostatek akcionářů. Ryanairu od té doby zůstal v Aer Lingus akciový podíl.
Veto EK se očekávalo, protože Ryanair již dříve naznačil, že má od antimonopolního úřadu EU informace, že chce převzetí zablokovat. "Věříme, že máme pádné důvody pro odvolání a zvrátíme tento zákaz, který je ovlivněn politicky," uvedl v prohlášení mluvčí Ryanairu. "Trápí nás, že tento zákaz je zjevně motivován spíše úzkými politickými zájmy než obavami z konkurence. Proto Ryanair pověřil své právní poradce, aby připravili odvolání," dodal.
Ryanair komisi nabídl, že po převzetí postoupí některé trasy konkurenci. Společnost rovněž upozornila, že evropský letecký trh se v poslední době výrazně změnil. Menší, regionální aerolinky zkrachovaly a větší se naopak spojily, napsaly agentury AP a Reuters.