Komise nabídku Dálničních staveb vyloučila proto, že firma nabídla jiné řešení stavby, než jaké ŘSD požadovalo, uvedl Čermák. Nové úseky dálnice měly být v obou směrech rozšířeny do strany, nabídka Dálničních staveb Praha ale předpokládala rozšíření dálnice do středového pásu. Vyřazení nejnižší nabídky předcházely diskuse a bylo vypracováno několik právních posudků. Ze zadávací dokumentace ale jasně vyplývá, že variantní řešení se nepřipouští dodal Čermák.
I při vyřazení uchazeče s nejnižší nabídkou je výsledek tendru o 40 procent levnější, než kolik ŘSD původně předpokládalo. Cenové rozdíly mezi nabídkami totiž nejsou příliš výrazné. V úseku mezi Šternovem a Psáři nabídla druhá v pořadí Eurovia stavbu za 523 milionů korun proti 449 milionům, které požadovaly Dálniční stavby. V druhém případě (Loket - Hořice) je rozdíl o něco výraznější, na místo 548 požadují Colas a Porr 624 milionů. Přesto by ŘSD na všech pěti připravovaných úsecích mělo ušetřit zhruba 1,7 miliardy proti plánovaným 4,4 miliardy korun, dodal Čermák.
O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle aktuálních odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard Kč, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.