Prodejce letenek Asiana loni zaznamenal desetinový růst tržeb

28.02.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 28. února (ČTK) - Tržby internetového prodejce leteckých dokladů Letuška.cz, patřícího společnosti Asiana, loni meziročně vzrostly o deset procent na 1,66 miliardy korun. Největší, 30procentní podíl na výnosech měla společnost ze zařizování víz do zahraničí, řekl ČTK ředitel společnosti Josef Trejbal. Zisk před zdaněním dosáhl 36 milionů korun, meziročně srovnatelný údaj nemá ČTK k dispozici.

"Zvyšující se poptávka po vízech, pojištění a zprostředkování ubytování je pro nás významná. Rabat na prodeji klasických letenek je totiž v řádu jednotek procent, kdežto z prodeje cestovních služeb máme daleko zajímavější zisky," uvedl Trejbal.

Kromě zajišťování víz se na výnosech Letušky ve velké míře podílí zprostředkování ubytovacích služeb (25procentní podíl), studijní pobyty (13 procent), pojištění (12 procent) a prodej letenek na charterové lety (deset procent).

Letuška na Českém trhu působí od počátku devadesátých let. Podle výše tržeb zaujímá druhou pozici na pomyslném žebříčku portálů zabývajících se prodejem leteckých dokladů. Tomu dlouhodobě vévodí společnosti Student Agency a Orbix patřící brněnskému podnikateli Radimu Jančurovi.

V Česku prodává letenky přibližně 149 agentur. Tito prodejci podle odhadů odborníků představují zhruba tři čtvrtiny celkového trhu. Část leteckých dokladů prodávají letecké společnosti přímo.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK