Automobilka nyní v Bochumi zaměstnává zhruba 3300 lidí. V letošním druhém čtvrtletí chce v závodě přejít ze třísměnného provozu na dvousměnný. Nabídne proto 700 zaměstnanců různé programy pro dobrovolný odchod z podniku.
Automobilka se v rámci dohody zavázala, že do konce roku 2016 nepřistoupí k propouštění zaměstnanců německých továren bez jejich souhlasu. Zaměstnanci se výměnou za tento příslib musí smířit s odkladem růstu mezd a ztrátou některých výhod, například vánočních prémií.
"Tento plán pro Německo je pro Opel důležitým mezníkem na cestě k tomu, aby se v polovině desetiletí stal opět ziskovým. Dostaneme díky němu své náklady pod kontrolu," uvedl šéf dozorčí rady Opelu Steve Girsky. Automobilka zaměstnává v Evropě zhruba 37.000 lidí, z toho více než polovinu v Německu, kde má celkem čtyři továrny.
Opel se v minulosti dostal do existenčních problémů a americká mateřská společnost General Motors chystala jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel restrukturalizovat vlastními silami. "General Motors plně podporuje Opel a zajistí nezbytné finance pro příští roky, dokud se opět nevrátíme k zisku," uvedl Girsky.