"Podali jsme žádost o vydání stavebního povolení s tím, že vynecháváme tu část pozemku, který náleží paní inženýrce Štrosové," řekl Čermák. Nejsložitější je podle něj právě stavba výše uvedené křižovatky. Napojení na stávající dálnici, na jejímž konci se nachází pozemek Štrosových, by podle něho měla být ta jednodušší část.
Ministerstvo dopravy ještě počátkem ledna věřilo v dohodu se zástupcem majitelky, Davidem Štrosem, a vyvlastnění považovalo za poslední možnost. Jednání ale v poslední době váznou, což potvrdil i Štros.
V roce 2011 se ministerstvo dohodlo s farmářkou Ludmilou Havránkovou, sestrou Štrosové, na prodeji jejích pozemků za 90 milionů korun a výměně za náhradní pozemky. Po několika měsících ale připustilo, že stále všechny nezbytné pozemky nemá a že o získání poslední nemovitosti jedná se Štrosovou. Ta vloni pozemek darovala státu, ministerstvo financí ale darovací smlouvu zpochybnilo s odůvodněním, že právní zástupce majitelky neměl pro uzavření darovací smlouvy platnou plnou moc.
Dálnice D11 se staví od roku 1978. Původně měla vést z Prahy přes Poděbrady do Hradce Králové a poté k polským hranicím. V současnosti je z toho v provozu zhruba 85 kilometrů k Hradci, 70kilometrový úsek do Polska stále čeká na dostavbu. Podle odhadů by měl stát zhruba 34 miliard korun. Samotný úsek před Hradcem Králové by měl vyjít na 1,5 miliardy Kč.