Honda Motor a její partneři v rámci čínského společného podniku v únoru prodali 32.024 aut, což je meziroční propad o 27,1 procenta. V lednu prodej naopak o 22 procent vzrostl. Za první dva měsíce automobilka v Číně prodala 79.272 vozů, což znamená meziroční pokles o 4,1 procenta.
Únorová data nicméně zkreslují oslavy příchodu nového lunárního roku, které tentokrát připadly na první polovinu únoru. I tak je ale podle agentury Reuters vidět, že prodej v Číně se postupně vrací na úroveň, kde byl před územním sporem. V září, kdy spor o ostrovy vyvrcholil, japonským automobilkám v Číně odbyt spadl až o 50 procent.
Nissan v únoru v Číně prodal asi 58.200 aut, což je o 46 procent méně než před rokem. V únoru naopak odbyt o 22,2 procenta vzrostl. Za první dva měsíce roku automobilka a její partneři prodali zhruba 174.000 aut, což je meziroční pokles o 14,1 procenta. Honda v Číně vyrábí auta ve spolupráci s automobilkami Dongfeng Motor Group a Guangzhou Automobile Group. Nissan má za partnera společnost Dongfeng Automobile Group.
Odbyt vozů Toyota v Číně v únoru meziročně klesl o 45,7 procenta na zhruba 36.300 vozů. Tak jako ostatní dva konkurenti, i Toyota však odbyt v lednu zvýšila, a to o 23,5 procenta. Za první dva měsíce roku odbyt dosáhl 108.800 vozů, což je meziroční pokles o 13,3 procenta.
Toyota v Číně vyrábí auta ve spolupráci s tamními automobilkami FAW Group a Guangzhou Automobile Group. V letošním roce chce v Čína prodal asi 900.000 aut, což by byl proti loňsku nárůst o 7,1 procenta.