Potíže nového systému souvisí s délkou odezvy, která vzniká po zadání dotazu do centrálních registrů. Ráno při běžném provozu byly tyto odezvy normální. Potíže nastaly až při zátěžových testech, kdy se délka odezvy v některých případech prodloužila na 50 vteřin, uvedl Šindýlek. Taková časová prodleva je pro reálnou práci se systémem neúnosně dlouhá.
Pokud by byl systém spuštěný v současné podobě, byl by příliš pomalý. Délka odezvy byla problémem i u registru vozidel. Kromě rychlosti systému si u této aplikace ale registrační úředníci stěžovali rovněž na neúnosnou míru faktických chyb v databázi, které bylo nutné ručně opravovat. Stěžovali si zejména na nesoulad v datech první registrace vozidel, zaznamenaná barva vozu mnohdy neodpovídala skutečnosti a údajům uvedeným v technickém průkazu a častokrát byli dokonce špatně uvedeni majitelé vozidla.
Ministerstvo dopravy nyní novou verzi systému odstaví a bude používat starou, u které podle Šindýlka za šest let provozu nastal jediný krátkodobý výpadek. Zároveň ale budou na nové verzi pracovat technici. Pokud se jim podaří zkrátit odezvu na únosnou míru, pod hranici dvaceti vteřin, může být nová verze systému spuštěná v ostrém provozu. Prvním termínem, který připadá v úvahu, je příští čtvrtek večer, protože v pátek jsou obecně zátěžové požadavky na systém nižší.
Výhodou propojení registru řidičů a základních registrů je možnost propojení databáze osob a adres s databází údajů o držitelích řidičského oprávnění.
cfr dp