Inspekce ale předpokládá, že v tomto případě pokuta řádu milionů nedosáhne. Časopis dTest vloni v létě na podobnou praxi při nákupu letenek po internetu upozorňoval i u dalších dvou velkých tuzemských prodejců letenek. Společnost Asiana provozující portál Letuska. cz a cestovní kancelář Čedok prodejní praktiky upravily. Student Agency praxi nezměnila. Podle ní je vše v pořádku.
Při nákupu letenky u Asiany a u Čedoku musí zákazník provést aktivní krok a vložit do elektronického nákupního košíku kromě ceny letenky i pojištění. Tento krok u Student Agency chybí, řekl ČTK právní poradce dTestu Miloš Borovička. Zákazníkovi jsou pouze na závěr formuláře předloženy k odsouhlasení různé podmínky, mezi kterými se na posledním místě nachází i podmínky tohoto pojištění. Může se tak snadno stát, že si zákazník ani nevšimne, že si k ceně letenky připlácí i pojištění, jehož cena se při letech po Evropě pohybuje kolem tří set korun.
Student Agency si podle vyjádření svého mluvčího Aleše Ondrůje ale není vědoma, že by tímto postupem porušovala zákon. "Jsme přesvědčeni a stojíme si pevně za tím, že žádné zákony ani další pravidla neporušujeme," dodal Ondrůj s tím, že webová aplikace umožňuje nákup pojištění vyloučit.