Dosažená cena ale není podle ministra financí Miroslava Kalouska hlavním kritériem, podle něhož by se měl kabinet o případném prodeji části ČSA řídit. Důležitější je podle něj to, že se korejský investor zavázal zařadit ČSA do své sítě a oba dopravci vzájemně sladí letové harmonogramy. Vstup významného dopravce z jižní Koreje bude mít podle ministerstva financí rovněž pozitivní dopad na pražské letiště, které je spolu s ČSA součástí státního Českého Aeroholdingu.
Pokud vláda ve středu nabídku Korejců přijme, může podpis smlouvy následovat v druhé polovině dubna. Podle analytika letectví Tomáše Menčíka ze společnosti Cyrrus je právě tento scénář nejpravděpodobnější. Vláda totiž podle něj nemůže za ČSA větší částku očekávat. Z padesátky leteckých společností, které Český aeroholding na podzim obeslal, zájem projevily pouze dvě společnosti. Katarské aerolinie ale závaznou nabídku nakonec nepodaly.
Vláda se ČSA snažila prodat už v lednu 2009. Ve druhém kole výběrového řízení zůstalo konsorcium Unimex a Travel Servis, které za aerolinie nabídlo miliardu korun s podmínkou, že vlastní jmění ČSA bude alespoň na nule; v pololetí ale bylo v minusu přes 700 milionů korun. Původně se očekával výnos z privatizace ČSA v rozmezí tří až pěti miliard korun. Vláda posléze rozhodla, že ČSA konsorciu neprodá.