Spor kolem zákona o Volkswagenu se táhne již řadu let. Komise tvrdí, že Německo nesplnilo všechny podmínky dřívějšího rozhodnutí Evropského soudního dvora. Ten v roce 2007 dospěl k závěru, že zákon o Volkswagenu porušuje pravidla EU pro volný pohyb kapitálu. Německo poté zákon přepracovalo, zachovalo však podmínku, že velká strategická rozhodnutí v automobilce musejí být schválena více než 80procentní většinou. Spolková země Dolní Sasko vlastní v automobilce více než 20 procent, což jí zaručuje právo veta při důležitých rozhodnutích v koncernu.
Německo tvrdí, že rozhodnutí soudu zrealizovalo správným způsobem. "Máme nadále dobré důvody zachovat zákon o VW," řekl dnes šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh. Odborník Evropského soudního dvora vydá 29. května své doporučení v této kauze. Samotné rozhodnutí soudního dvora se očekává až na podzim.
Právo veta pomohlo zabránit převzetí Volkswagenu německým výrobcem sportovních automobilů Porsche. Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.