Boeing svůj návrh předložil FAA ve druhé polovině února. Firma nenavrhla nahrazení lithium-iontových baterií jiným typem, ale doporučila důkladnou izolaci jednotlivých článků baterií tak, aby případný zkrat v jednom nevedl ke vznícení dalších. Změny navrhla i v systému větrání.
FAA schválil zkušební lety dvou strojů 787, u nichž firma udělá navrhované změny. "Nedovolíme, aby se toto letadlo vrátilo do provozu, dokud si nebudeme jisti, že nové úpravy zajistí bezpečnost letadla a jeho cestujících," uvedl ve sdělení ministr dopravy Ray LaHood.
Boeing nařídil 16. ledna zastavit lety všech 50 strojů Dreamliner na světě. Reagoval tím na sérii incidentů z počátku roku. Na palubě letadla 787 stojícího na letišti v Bostonu vypukl požár a problémy s přehřátou baterii se objevily za letu dalšího stroje v Japonsku. Zastavení letů těchto strojů už stálo společnost desítky milionů dolarů.
Dreamliner je považován za nejmodernější dopravní letadlo na světě. Použití polymerů vyztužených uhlíkovými vlákny výrazně snížilo hmotnost stroje, který je i díky novým motorům zhruba o pětinu úspornější než jiná podobně velká letadla. Problém ale představují moderní lithium-iontové baterie, které jsou sice schopny uchovat větší objem energie, hrozí jim ale i příliš rychlé vybití a vzplanutí.
V polovině loňského prosince se letoun poprvé objevil v Praze, kde přistál Boeing 787 polské společnosti LOT. Ta je v Evropě jedinou společností, která má ve flotile tyto stroje.