"Korean Air si vymínil předkupní právo na všechna procenta, která jsou do minority," uvedl Dvořák. Kromě tohoto minoritního podílu (do 49 procent) má ale dopravce zájem i o zbylé akcie, které vlastní Český Aeroholding. Odkoupil by je ale pouze za předpokladu, že padne omezení Evropské unie. Kdyby většinu akcií dopravce získal nyní, přišly by ČSA o status národního dopravce a s ním spojená práva na lety do zemí s omezeným počtem přepravců (například do Ruska) a využívání takzvaného Open Skies prostoru.
Toto nařízení by podle Dvořáka padnout mohlo. Evropská komise v září loňského roku uvedla, že toto omezení likviduje konsolidaci leteckého trhu, což se projevuje nulovou aktivitou na trhu akvizic. Připravuje proto zrušení tohoto omezení, dodal Dvořák s tím, že ale není vůbec jisté, kdy se tak stane.
Pokud by se tak stalo ještě letos, odkupovaly by korejské aerolinie zbylé akcie aeroholdingu za stejné ceny, jako při nynějším nákupu 44procentního podílu. Za ten nabízejí 67,5 milionu korun. Později by bylo nutné hodnotu zbylého balíku akcií znovu ocenit, dodal Dvořák.