Pošta na základě uzavřených smluv získá 391 vozů Fiat Doblo a 32 velkých dodávek Fiat Ducato, od Volkswagenu pak 121 vozidel VW Caddy v provedení 4x4. Dodavateli jsou ALD Automotive a ČSOB Leasing.
Většina pořizovaných dodávek bude na naftový nebo benzinový pohon. Další rozšiřování parku úsporných vozů na CNG, kterých v současnosti provozuje přes 480, pošta chystá až po rozšíření sítě čerpacích stanic. V cílovém stavu by tak měla mít poštovní flotila 2900 vozidel na CNG.
Celkem vozový park České pošty čítá 5500 aut a od roku 2011 prochází zásadní obměnou. Velké změny se týkají nejen typologického složení, ale i formy pořizování aut a orientace na ekologičtější a úspornější paliva. Užitkové vozy pořizuje na pětiletý operativní leasing, nákladní auta pak kupuje do svého vlastnictví.
V souladu s přijatou strategií obnovy se Česká pošta zaměřila především na nákup dodávek, které jí umožní flexibilnější využití vozového parku. Počet listovních zásilek vytrvale klesá, auta tohoto typu tak lze využít jak pro doručování zásilek listovních, tak zásilek balíkových. Vzhledem k tomu, že pošta zároveň restrukturalizuje svoji logistickou síť, bude možné část vozidel využít také k rozvozu jiného zboží, především bílé techniky. Tuto službu Česká pošta nabídne zákazníkům pravděpodobně v druhé polovině tohoto roku.
Pošta nedávno vypsala zakázku na jeden tahač, 12 přípojných vozidel a 12 nákladních aut o hmotnosti 16 a 14 tun. Dále poptává 37 nákladních aut o hmotnosti do 7,5 tuny, 400 lehkých dodávek s ložným prostorem přes deset metrů krychlových a 200 dodávek s prostorem o objemu od tří do 4,5 metru krychlového na naftu nebo CNG. Vedle toho chce pořídit 290 referentských kombi a deset manažerských aut.