Mluvčí skupiny Jaroslava Musilová uvedla, že hospodaření Kofoly v posledních letech ovlivňují stále stejné faktory - zvyšující se cena pohonných hmot, polotovarů pro výrobu PET lahví, cukru, isoglukózy a ovocných koncentrátů, ale i velmi tvrdý konkurenční trh. Kofola očekává, že tyto nepříznivé vlivy budou trh s nápoji ovlivňovat i letos.
Generální ředitel Kofoly Jannis Samaras uvedl, že je pro skupinu každý rok tvrdší než ten předcházející. "My jsme se rozhodli, že namísto cenových válek půjdeme cestou kvalitních, zdravějších nápojů a hospodářské výsledky nám ukazují, že naši zákazníci to dokáží ocenit. Jsme také rozhodnuti nadále podporovat lokální dodavatele surovin, abychom podpořili místní ekonomiku," uvedl Samaras.
Obchodní ředitel Kofoly pro Česko a Slovensko Marian Šefčovič uvedl, že jedním z úkolů, které skupinu letos čekají, je naučit Čechy a Slováky pít šťávy z čerstvého ovoce a zeleniny. "Proto jsme v minulých dnech přišli s lahvičkami UGO s čerstvou šťávou, které ošetřujeme jen tzv. paskalizací. Ta uchová ve šťávě živiny a zachovává přirozenou barvu i chuť čerstvého ovoce a zeleniny," dodal Šefčovič.
Skupina Kofola zaměstnává přes 2000 lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. Letos v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit.
Hospodářské výsledky skupiny Kofola (v tisících Kč)
1. 1. 2012 - 31. 12. 2012 1. 1. 2011 - 31. 12. 2011 Změna 2012/2011 Změna 2012/2011 (%) Prodej výrobků 6,156.911 5,901.878 255.033 4,3 Provozní zisk (EBIT) 337.561 311.123 26.438 8,5 EBITDA 782.281 721.208 61.073 8,5
*Pozn.: všechny hodnoty přepočteny z PLN průměrným kurzem za období 1. 1. 2012 - 31. 12. 2012 (1 Kč = 0,1661 PLN)
Zdroj: Kofola