Snížení prodejů potvrdily první dva měsíce, kdy odbyt klesl o 7,4 procenta. "Očekáváme, že i druhé čtvrtletí bude proti loňskému slabší, ale prodej bude vyšší než v prvním čtvrtletí," uvedl Vahland.
První polovina roku bude ve znamení zavádění třetí generace nejprodávanějšího modelu Octavia. Prodává se už jako liftback, v dubnu přibude Combi a dále model s pohonem 4x4 a sportovní varianta RS. Škoda také chystá novou karosářskou variantu loňské novinky Rapid pod označením Spaceback. Celkem Škoda plánuje uvedení osmi nových nebo inovovaných modelů. Vedle verzí Octavie a Rapidu to bude ještě modernizovaný Yeti a Superb. V příštím roce přijde nová Fabia a později také velký terénní vůz.
"Na mezinárodních trzích je poptávka po větším SUV. Vidíme objem kolem 150.000 vyráběných vozů ročně, stejně jako u menšího Yeti," uvedl Vahland. Za největší potenciální trhy označil Čínu, Rusko a střední a západní Evropu.
Firma bude zároveň letos pokračovat v rozšiřování výroby modelů v zahraničních závodech. V Rusku chce vedle Fabie a Roomsteru začít vyrábět modely Octavia, Yeti a Superb, v Číně k Octavii a Fabii přidá Rapid, prodlouženou verzi SUV Yeti a Superb.
Do roku 2018 chce Škoda vyrábět minimálně 1,5 milionu aut ročně. Do roku 2015 chystá kompletní obměnu všech modelů. Minimálně každých šest měsíců představí nový vůz. Loni Škoda zvýšila prodej o sedm procent na 939.200 aut.
Jan Sadílek dr